top of page
  • Yazarın fotoÄŸrafısultantasdeemirr

Sade YaÅŸa, Sadece YaÅŸa

Değişen dünya ile birlikte tüketim çılgınlığının çok yoğun olduğu bir çağda yaşıyoruz. Sürekli tüketiyoruz, tüketiyoruz ve daha çok tüketiyoruz. Bu tüketim zamanımızın daha fazla insan, daha fazla eşya, daha fazla düşünce, daha fazla bilgi ile harcanmasına neden oluyor. Bu da hayatımızın sürekli bir hareket halinde olmasında büyük bir etken! Belki de bu koşuşturmaca içerisinde kendimizi tamamen unutuyoruz, belki de zihnimizde ve hayatımızda kaldırabileceğimizden daha fazla yer kaplayan eşyalarla, düşüncelerle baş başa bırakıyor bizleri! Aslında bizi yorup daha mutsuz olmamıza neden oluyor da diyebilir miyiz? Aslında hayata mutlu olmak için gelmedik mi? Endişelenmeyelim! Bu kara tablonun umut ışığı olan bir hayat felsefesi ile tanışmak üzereyiz. Ya da belki de daha önce defalarca duyduk ama harekete geçemedik: MİNİMALİZM


MÄ°NÄ°MALÄ°ZM NEDÄ°R?

Minimalizm, ABC sanatı ve minimal sanat olarak da ifade edilir. 1960’ lı yıllarda modern sanat ve müzikte başlayıp günümüzde farklı boyutlar kazanarak bir yaşam felsefesi, yaşam biçimi haline gelmiştir. Alman düşünür Hegel minimalist sanat akımını ‘’Sade ama basit olmayan, yalın ama yavan olmayan bir güzellik anlayışıdır’’ diyerek gayet açık bir şekilde ifade etmiştir. Minimalizmde ihtiyacımız olduğu zaman bir şeyler alıyoruz, ihtiyacımız olduğu zaman konuşuyoruz, ihtiyacımız olduğu zaman okuyoruz, ihtiyacımız olduğu zaman hobilerimize zaman ayırıyoruz.

Hayatını Sadeleştirmek İçin Derle, Topla, Rahatla


Minimalist yaşama adım atmak için birkaç öneride bulunmak istiyorum

  • Nakit parayla alışveriÅŸe çıkmak: Kredi kartından alışveriÅŸ yaparken sanki hiç paramız gitmiyormuÅŸ hissi hepimizde oluÅŸuyor diye tahmin ediyorum.

  • AlışveriÅŸe çıkmadan önce liste yapmak: Liste yapınca neleri alacağımıza yoÄŸunlaşırız ve ihtiyacımız olmayan ÅŸeyleri almayız. Tabi listenin dışına çıkmamak ÅŸartıyla!

  • Sahip olduÄŸumuz eÅŸyalara ÅŸu soruları sorarak atıp atmamamız gerektiÄŸini öğrenebiliriz:

1)Bunu ne kadar sık kullanıyorum?

2)En son ne zaman kullandım?

3)Bir daha ne zaman kullanırım?

4)Benim için ne kadar gerekli?

5)Tekrar ihtiyaç duyarsam kolayca yeniden alabilir miyim?

  • Planlı yaÅŸamak: UyabileceÄŸimiz bir program yaparak zamanımızı verimli kullanmamızı saÄŸlayabilir.


Neleri DeÄŸiÅŸtirebiliriz?

Minimalist yaşam her şeyde minimalist olmak anlamına gelmez, özellikle başlangıçta! Bu felsefeyi içselleştirmek en önemli adım. Hayatımıza bakıp neyi değiştirmek istediğimize karar vermemiz gerekiyor. Şimdi hayatımızda neleri minimalize edebiliriz onlara bakalım:

  • Dolabımızı düzenlemek: Kıyafetlerimize bir göz atalım. Gerçekten uzun zamandır kullanmadığımız birkaç parça çıkacaktır. Dolabımızda yer kaplamasına gerek yok sanırım! Az seçenek az stres. Hayatımızı renklendirmenin onlarca yolu var.

  • Sosyal medyaya ayırdığımız zamanı bilmek: Belki de farkında olmadan saatlerce sosyal medyada gereksiz zaman harcıyoruz. Bu zihnimizde gereksiz yer kaplayan görseller, bilgiler yer kaplamasına neden olabilir. Hatta sorumluluklarımızı ertelememize neden olarak hayatımızı zorlaÅŸtırabilir. Bu zamanı kontrol ederek daha sade ve daha verimli vakit geçirmek mümkün!

  • ArkadaÅŸlarınızı seçmek: Sosyal çevremizi geniÅŸletelim derken aslında istemediÄŸimiz kiÅŸilerle de tanışmak zorunda kalıyoruz. Belki de bu kiÅŸileri hayatımızdan çıkarmak için güzel bir baÅŸlangıç olabilir.

  • Hobilerimizde sadeleÅŸmeye gitmek: Hayatımızda o kadar çok seçenek var ki istemeden de olsa aslında hiç ilgimizin olmadığı hobilerle uÄŸraşırken buluyoruz kendimizi! Bu hem zamanımızı hem de paramızı gereksiz yere harcamamıza neden oluyor.

  • Dilimizde sadeleÅŸmeye gitmek: Olumsuz cümleleri hayatımızdan çıkararak da kendimizi pozitif bir enerji ile hayallerimize yön verebiliriz. Ya da bu cümleleri kullanan kiÅŸileri hayatımızdan çıkarabiliriz.

Bu maddeleri çoğaltmak mümkün. İşimize yaramayan şeyleri atabiliriz,paylaşabiliriz, kiralayabiliriz, satabiliriz ya da ihtiyacı olan birine bağışlayabiliriz. Bu sayede insanların hayatına dokunmuş olurken daha fazla üretimi de engelleyebiliriz.


Yazıyı minimalizmi hayatında uygulayan bir kişinin sözleri ile bitirmek istiyorum:

‘’Bir yıldır minimalizmi yaşam düzenime adapte ettim: kıyafet, arkadaş, sosyal medya, diziler, teknolojik alışverişler, yemek… Her anlamda minimalleştim. Şunu düşünüyorum ki, kişisel gelişimimi hızlandırdı, kaliteli tüketim yapmamı sağladı, dostlarımla ve ailemle daha çok vakit geçirmemi sağladı, stres ve kaygılarım azaldı. Elimde kalan parayla hobilerimde ilerlemeye başladım. Daha temiz ve huzurlu hissediyorum. Minimalleşmek size zamanı ve parayı artırma şansı veriyor. Bunu da nasıl kullanacağınız size kalmış. Maddesel bağlamda; artan parayla evini tekrar dekore etmeye çalışmak, kıyafetin olmasına rağmen minimalist tasarımlar almak minimalleşmek değil. Var olanı tüketip, bitirip ihtiyaçların doğrultusunda yerine koymak esas nokta.’’

Bir sonraki yazıda görüşünceye dek kendinize iyi bakın!


99 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page